Extrema Ratio Combo

• I am new to collecting ER knives but, I have been looking for a Kukuri for a while.. the ER KH looked like the best damn one I have ever seen.. I have a KH in Testudo finish ordered and Also I just picked up a RAO from a friend.. I am impressed!! I will get some user pics pretty soon!!! I plan to zero convex the KH ! I cant wait!!! :nailbite:

Jeremy Horton
    HORTON KNIVES U.S.A.
    BUILT FOR BAD TIMES

• what do you think about the steel? i´ve sold all my er stuff because of the bad steel....

Tacticalforum Verhaltenskodex

Be the kind of man that when your feet hit the floor each morning the devil says "Oh Crap, He's up!" Brother, life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forgive the ones who don't just because you can. Believe everything happens for a reason. If you get a second chance, grab it with both hands. If it changes your life, let it. Take a few minutes to think before you act when you're mad. Forgive quickly. God never said life would be easy, He just promised it would be worth it.

• I have had some other knives in that steel with no problems. IT WILL EITHER CHOOSE TO LIVE OR TO DIE!!!!

Jeremy Horton
    HORTON KNIVES U.S.A.
    BUILT FOR BAD TIMES

• Well put! I for my part do like the steel a lot. It is not too brittle and relatively easy to sharpen with basic tools. The edge retention is midfield compared to others, but still ok. So, in overall, if it does not break first hand, it will serve you a long time probably.

Deutsche Version:
    Gut ausgedrückt! Ich für meinen Teil mag den Stahl. Er ist nicht zu spröde und auch mit einfachen Mitteln relativ leicht zu schärfen. Die Haltbarkeit der Schneide liegt verglichen mit anderen im Mittelfeld, ist aber noch tolerabel. Insgesamt gesehen: Wenn es also nicht sofort beim ersten Einsatz bricht, sollte es wahrscheinlich ein Leben lang halten.

• Deutsche Version:
    Gut ausgedrückt! Ich für meinen Teil mag den Stahl. Er ist nicht zu spröde und auch mit einfachen Mitteln relativ leicht zu schärfen. Die Haltbarkeit der Schneide liegt verglichen mit anderen im Mittelfeld, ist aber noch tolerabel. Insgesamt gesehen: Wenn es also nicht sofort beim ersten Einsatz bricht, sollte es wahrscheinlich ein Leben lang halten.

Danke für die Übersetzung :thumbup:

Gruß
    Frank

Gruß Frank

• Nur um Missverstädnissen vorzubeugen...

Deutsche und englische Version stammen von mir, nur wollte ich auch die des englisch nicht so Geübten miteinbeziehen, damit sie mitdiskutieren können. Wäre vll. sinnvoll, bei Bedarf und wenn gewünscht, die englischen Texte von englischsprachigen Kollegen aus dem Forum auf deutsch zu übersetzen vom Erstposter danach als Zitat und vice versa bei deutschen Texten in englischsprachigen Diskussionen hier im Forum.

Jetzt mitmachen!

Sie haben noch kein Benutzerkonto auf unserer Seite? Registrieren Sie sich kostenlos und nehmen Sie an unserer Community teil!