Spyderco Consumer Announcement

  • Tazkristi from Spyderco headquarters just posted this message on a few forums:


    “Integrity is being good even if no one is watching”….


    We wanted to make everyone aware we are implementing a change for 2016 that you should hear directly from us.
    Spyderco will be implementing a Minimum Advertised Pricing (MAP) Policy with our retailers that will go into effect January 1, 2016.
    This means that there can be no advertisements on-line or in print at a price lower than 40% off of MSRP.
    We are also not raising prices on nearly all of our product line.
    Our policy is slightly unconventional and is designed with everyone in mind.


    We are consumers too, we understand buying products based on important factors like product quality, price, business reputation, customer service, and other factors, and we understand the value of finding that great deal and knowing that you are purchasing a great product from a reliable source.
    We also understand that over the last 40 years, we have cultivated unique partnerships to include consumers, retailers, wholesalers, and suppliers that have all contributed to our success in one way or another.


    Our number one priority is to continue to bring you Reliable High-Performance products.
    We plan to continue growing our innovative product line, finding creative ways to fight counterfeit products in the marketplace and continue strengthening our relationships with those who are committed to the same goals.


    Many of us have our favorite store or website that we purchase from for many different reasons with price being only one of those factors.
    This does not mean that on January 1st, all of our products will suddenly be extremely more expensive, instead what it means is that Spyderco is working with everyone in our network to continue bringing our products to you at fair prices through your favorite retailers.
    This is a work in progress and we will continually review and apply our CQI – Constant Quality Improvement philosophy in the coming months.
    The Spyderco Crew thanks you for your undeniable loyalty and continued support !

  • Wenn ich es richtig verstehe, jede Menge Geschwurbel, um einen Mindest-VK zu rechtfertigen.
    Und ich erinnere mich noch gut an eine hitzige Diskussion hier, nach der es sowas ja angeblich gar nicht gibt :)

  • Spyderco will be implementing a Minimum Advertised Pricing (MAP) Policy with our retailers that will go into effect January 1, 2016.
    This means that there can be no advertisements on-line or in print at a price lower than 40% off of MSRP.

    Also da steht ja nicht, dass es Auswirkungen auf die Verkaufspreise geben wird. Geht ja um die Werbung. Muss man dann zukünftig beim Händler den besten Preis erfragen/aushandeln?
    Für den amerikanischer Markt auch sicherlich relevanter als für uns. Wir zahlen ja schon deutlich mehr.
    Dennoch wird dann wohl noch mal was bestellt diese Jahr.

  • So etwas wäre doch hier garnicht erlaubt ?


    Für den Konsumenten ändert sich meiner Meinugn nach unterm Strich nciht viel, es bleibt weiter bei der Frage: ist mir Produkt XY den Preis bla wert ? Wobei ich mir vorstellen kann das dann deutlich weniger "Highend Spydercos" gekauft werden als vorher, mein Rubicon hätte ich ganz bestimmt nicht zu dem aberwitzigen MSRP (oder gar den Preisen hier) gekauft.

  • Irgendwie ist mein Verständnis komplexer englischer Texte nicht immer so gut. Könnte vielleicht jemand erklären was das genau bedeutet?

    In der Gülle schwimmt die größte Scheiße immer oben.

  • ne, das ist falsch. Ein Händler darf höchstens 40% weniger als MSRP bewerben,sprich offiziell als Preis ausschreiben.


    Das bietet einige Vorteile (nicht für den Kunden), die Preise sind stabil, es wird kein Modell verramscht oder Händler/Distris gehen sich und Spyderco an den Kragen weil Händler XY schon wieder Chaparral als Titan version verschenkt wenn man sich für seinene Newsletter anmeldet (klarstellung, das habe ich erfunden)

  • Nicht ganz: Die Händler dürfen nicht mehr als 40 % Nachlass auf Spyderco-Produkte geben bzw. mit solchen Preisen werben.


    Edit: John-117 war schneller ;)

    "Having a suitable light is analogous to being able to change the weather."
    --- Andy Stanford, Fight at Night

  • Wenn ich mir die Preise in Deutschland angucke, kommt das gefühlt garnicht zum Tragen. :rolleyes:

    In der Gülle schwimmt die größte Scheiße immer oben.

  • Gilt das auch für NATO-Stores /BX / AAFES usw. also alles was Army Rabatt hat?
    Weil die gerne mal Messer für 50% (auf ihre Preise die eh schon billiger sind) raus hauen an bestimmten Tagen wie zB Black Friday :rolleyes: ;)


    Wenn ja wär das schlecht... kann mir aber vorstellen das für Army und co da Extras gelten

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