Super review !
Beiträge von mountaineer
-
-
Sehr schöne Sammlung !!
-
Good review !! Thanks.
-
Ich würde das Doug Ritter RSK Mk1™ (Benchmade Model 552) vorschlagen.
Hier, ein Link mit alle info über das Messer. http://www.equipped.com/rsk_mk1.htm
S30V Stahl Benchmade AXIS Lock . Super Messer und für das Geld bekommt man was, IMHO.
Ich habe eine für 4 Jahre als meine EDC und war sehr zufrieden. -
I love the emerson chisel grind an tanto designe, in the last 12 years a benchmade E.D was my favorite knife for every day using.
Finaly last year i change them to a HD7, i think with this knife you cant to be wrong.But dont forget an emerson want to be an tactical knife, for breakfast you can buy many others and there will be doing better.
You have a good point ! They are not made for cutting your bread and cheese for lunch.
Very nice collection of frame locks you have !
Thanks for sharing !!
-
Thanks for all the views and comments about this Type of blade. I guess I will have to use it for a while to make my own opinion about it.
I have read so much about the CQC 7 in the US Forums being the grandfather of the Tactical folder and such. I thought I should check them out just to see if I was missing something.I mean, knife nuts like myself and most of you all here can´t have enough info knowlage about knives.
-
Hi,
I have a growing interest in Emerson Knives lately, mainly the CQC 7, HD-7 and SOFCK-B.
They all have the Emerson Tanto Chisel Grind blade and I was wondering if anyone here has any thoughts or experience with this type of blade and would like to share them.English or German language doesent matter. I just write in my mother language (English) because its FASTER !!
Thanks !
-
Mountaineer hat halt großen Durst! :bottle:
Und seien wir doch mal ehrlich: Es ist unmöglich, zu viel Equipment zu haben!!!
Ja ich Trink viel unterwegs. Remember,,,,, Hydrate or Die !!
Mann kann NIE genug Ausrüstung/ Equipment haben !
-
Mal eine an Frevel grenzende Frage...wofür?! :surprise: 3-4 davon scheinen eine ähnliche Größe zu haben, braucht man sie da wirklich alle? Ich versuche immer mich auf ein Exemplar pro Größe zu beschränken, auch wenn mir das verdammt schwer fällt :nailbite:
Das BFM habe ich mittlerweile verkauft. Das Motherload ist Mein EDC Rucksack, Täglich in Gebrauch !! Das HAWAG ist für kurze trips und zum einkaufen.
Das Viper ist fürs Mountainbike und training, ie. Trail Running. -
Schöne Sammlung!
Was ist das für ein Pack auf dem letzten Bild rechts? Ist das ein HAWG?Ja, das ist ein HAWG. Ich habe das Camelbak Patch/Tag abgemacht weil ohne es sieht aus wie ein "Normal" Rucksack.
Ya know, Low-Key/ Low-Profile wenn es in die Stadt getragen wird.
-
Sehr schöne Detailbilder und auch die Spanner sind die sekbstgenacht?
Alles Selbst gemacht.Und zu verkaufen. -
-
Smartwool ist top !! Aber mittlerweile sind "Darn Tough" Socken die besten das gibt, IMHO.
Ich Teste ein par Full cushion Boot-Sock seit Oct. 08 und die sind Spitze !!!! Halte viel länger als Smartwool.
-
-
-
-
-
-
-